A hagyományos PC gyártók lemorzsolódhatnak a táblagépek piacáról
Egyes előrejelzések szerint ez folyamat már 2012-ben megkezdődik
2011. 11. 21.
2010-ben a gyártók egymás után jelentették be táblagépgyártási szándékukat, de abban az évben csak nagyon kevés termék került piacra. Idén, az egyre több elérhető tábla pc ellenére is csak kevés tudott sikeres lenni, és úgy tűnik, hogy az igazi verseny az Apple iPad, az Amazon Kindle Fire, a B&N Nook Tablet és a Kobo Vox tabletekre redukálódik. A három új, olcsóbb kategóriás táblagép 199 és 249 dollár közötti áron kapható, így a “klasszikus PC gyártók” nem tudnak ebben az árkategóriában versenyre kelni.

Apple iPad
Az Apple előnye, hogy alkalmazások, zenék, filmek és e-könyvek százezreit kínálja az iPad tablet mögött, és nemcsak a tartalmat adja el, hanem a hardver eladása is nyereséges. Az Amazon és a Barnes and Noble egy kicsit más stratégiát alkalmaz, gyártási ár alatt értékesítve a hardvert, hogy saját tartalmaihoz vonzza a vásárlókat, és úgy tűnik ez a stratégia is működik. A tartalom értékesítése érdekében hajlandók lemondani pár dollárról minden egyes eladott táblagépnél.

Amazon Kindle Fire, B&N Nook Tablet és Kobo Vox
A PC gyártók, mint a HP, Dell, Acer és az ASUS nem vihetik sokkal lejjebb táblagépeik árát, hiszen, ha a gyártási ár alatt adnák el, esélyük sem lenne nyereséget termelni, hiszen a tartalom nem náluk, hanem a Google kezében van. Ez a tartalom viszont még mindig nem olyan gazdag, hogy felhasználók tömegeit vonzza. Ennek köszönhető, hogy egy-két előrejelzés szerint a hagyományos PC gyártók kiszállhatnak a táblagép piacról jövőre, ha a verseny valóban csak az Apple, az Amazon és a B&N készülékeire korlátozódik. Reméljük, hogy ez nem történik meg, hiszen az kevésbé változatos ajánlatokat és kisebb versenyt jelentene, ami nem érdeke a felhasználóknak.