Steve Jobs: Az Apple nem készít 7 hüvelykes iPad-et
Elfelejthetjük a hét hüvelykes pletykákat, miután Steve Jobs cáfolta ezeket az Apple negyedik negyedéves eredményeinek bejelentésekor. Az Apple vezérigazgatója azt monda: “Tekintettel arra, hogy minden táblagép felhasználónak már ott van az okostelefonja a zsebében, egyszerűen rossz kompromisszum feladni azt az értékes felületet azért, hogy a táblagépet a zsebükbe tegyék. A hét hüvelykes táblagépek ugyanis túl nagyok telefonnak és túl kicsik, hogy az iPad-del versenyezzenek.”
Alapos megfontolás után született meg az a döntés, hogy a nagyobb képernyő mellett maradnak (a jelenlegi iPad képernyőjének átmérője 9.7 hüvelyk). Jobs hozzátette: “Nem azért nem készítünk hét inches táblagépet, mert nem akarunk alacsonyabb árakat. Egyszerűen csak abban hiszünk, hogy túl kicsi ahhoz, hogy azt a vásárlói élményt biztosítsa, amit az emberek szeretnének.”
Jobs: A 7 hüvelykes kijelzők “használhatatlanok”
Kijelentette: “Használhatatlan (a hét hüvelykes képernyő), amíg egy dörzspapírt nem mellékelsz hozzá, hogy a felhasználók negyed olyan vékonyra reszeljék ujjaikat.”
Végezetül - miután kielemezte a hét hüvelykes képernyők határait, ráadásul a Google jelenlevő képviselői is elismerték, hogy az Android jelenlegi verziója (2.2, Froyo) nem alkalmas a táblagépek támogatásához - hozzátette: “A hét hüvelykes táblagépek már piacra dobásukkor halálra vannak ítélve.”
Kijelentéseivel azokra a kínai gyártóktól eredő hét hüvelykes iPad pletykákra reagált, melyeket azon versenytársai is táplálhattak, akik a hét hüvelykes képernyőt választották, ideértve a Samsung Galaxy Tab-et és a nemrég bejelentett BlackBerry PlayBook-ot is.
Több millió eladott iPad
Az Apple szerint “4.19 millió iPad-et szállított le a negyedév alatt”. A harmadik negyedéves eredmények bejelentésekor – ez volt az első teljes negyedév, amikor az iPad már elérhető volt – ez a szám 3 millió felett volt.
Az Apple pénzügyi vezérigazgatója, Peter Oppenheimer kihangsúlyozta az iPad szerepét a vállalatoknál. Erre jó példa, hogy terméküket a Fortune 100-as listán szereplő cégek 66%-a aktívan használja. Az általános és középiskolák is ismerkednek az iPad-del és az oktatásba való bevonását vizsgálják.
Összességében az Apple 20.34 milliárd dolláros negyedéves bevételről számolt be 4.31 millárdos nettó nyereség mellett.
Forrás: tabletpcreview.com