Minden ötödik tininek iPad-je van
Legalábbis Piper Jaffray tanulmánya szerint
2011. 04. 14.
Piper Jaffray 4500 középiskolás tini körében végzett tanulmánya szerint 20%-uk tervezi táblagép vásárlását az elkövetkező 6 hónapban, míg 22 %-uk már rendelkezik eggyel. Az első okostelefon/ táblagép, amit megvásárolunk, általában meghatározó jellegű, azaz a későbbiekben is ragaszkodunk a márkához, akár egy életen át is. Ez sok Apple márkahű vásárlót jelenthet hosszú távon.

A kutatás konkrétan nem kérdezett rá gyártókra, csupán a piaci erőviszonyok miatt előlegezte meg Jaffray az iPad számára a hízelgő, címben is említett következtetést. Pillanatnyilag ugyanis az Apple vezeti a tábla pc piacot, 2010 negyedik negyedévi eladások 73%-át, míg a teljes évre vetítve az eladott táblagépek 83%-át tudhatják magukénak. Sok vásárlójuk fanatikus, akik például képesek hosszú órákat sorban állni a boltok előtt, hogy a legújabb termékhez elsőként juthassanak hozzá. Egyelőre egyik versenytársuk sem tudja felvenni velük a versenyt az eladások tekintetében.
