Érdekes statisztika a karácsonyi eladásokról
A karácsony az év legfontosabb ünnepe mindenkinek, az eladóknak is. Így az mindig kulcsfontosságú, hogy a népszerűség magas legyen az ünnepi szezonban, és ezt a feladatot az Apple hajtotta végre legjobban. Legalábbis AXIan twitterező elemzése szerint.
A Mr. Ian-ként emlegetett felhasználó összegyűjtötte, hogy a legnagyobb népszerűségű tabletek között melyikről twittereztek először legtöbben idén karácsonykor. A Twitteren viszont nincs erre vonatkozóan semmilyen szűrés, így némi trükkhöz folyamodott a lelkes júzer. A keresés során azokra a bejegyzésekre koncentrált, amelyek a „first tweet from [ ]” szöveget tartalmazták.
Tehát az adat meglehetősen rendhagyó módon alakult ki. Hiszen nem elég, hogy csak a Twittert veszi figyelembe, de többnyire kötött a szöveg is. Ez alapján a legtöbb eladott gép az iPad márkanévhez köthető, ezt követi az Amazon Kindle-je és a Google Nexus. A vizsgált twittek között a legkevesebb említés a Windows RT-s referencia modellhez, a Microsoft Surface-hez kötődik, mindössze 36 ilyet talált Ian.
Komolyabb következtetéseket nem érdemes levonni ezekből, de a sorrend biztosan hasonló lenne akkor is, ha átfogóbb piackutatásba kezdenénk. Pontosabb számokat nagy valószínűséggel sehonnan nem fogunk kapni, így csak a negyedik negyedéves adatok feldolgozása alapján lehetünk majd okosabbak, de ezek már csak jövőre látnak napvilágot.