Az iPad mini az iPad babérjaira tör
Az Apple kiigazításokat eszközölt a szállítási előrejelzéseket illetően az iPad és az iPad mini termékekre vonatkozóan. Az új számok tanúsága szerint 2013 folyamán összesen csak 33 millió iPad fog gazdára találni, míg az iPad mini népszerűsége az egekbe tör, és 55 milliós eladási statisztikát produkálhat.
Ennek az az oka, hogy az iPad mini sokkal jobb eladási mutatókat szállít, mint ahogy azt korábban várta az Apple. Eredetileg a cupertinóiak a 9,7 hüvelykes iPadból megközelítőleg 60 millió darabot terveztek eladni, mialatt az iPad mini értékesítési mutatói 40 millióig kúszhattak volna fel. Összességében tehát az eddigi 100 milliós eladások helyett 88 millióval kell beérniük, ami azért elég komoly érvágás lehet.
Ezzel együtt a gyártókra háruló tehet is nőtt, avagy csökkent. Az LG Displaynek és a Radiant Opto-Electronicsnek csökkenő forgalommal kell számolnia. Ellenkezőleg az AU Optronicsnál és a Coretronicsnál, ahol a szállítmányok fellendülésére spekulálnak. Az AUO becslései szerint a fellendülés akár 70 százalékos lehet.